Seria gier fabularnych
Gothic zapewne na długo pozostanie w pamięci fanów gatunku, jednak niekoniecznie z tych powodów jakich oczekiwaliby twórcy. Cykl oprócz ciekawego świata czy wielu innowacyjnych elementów zapisał się też mało chlubie – ogromną ilością problemów podczas rozgrywki.
Pierwszy dodatek do
Gothica 3,
Forsaken Gods, według zapowiedzi wydawcy, firmy
JoWooD, tworzony w bliskiej współpracy ze społecznością fanowską, miał być pierwszą pozycją w serii wolną od bugów. No, może ze zminimalizowaną ich ilością. Jednak to, co dzieje się na forach związanych z grą po wydaniu
Zmierzchu bogów, mówi samo za siebie. Błędy, błędy i jeszcze raz błędy. W podobnych przypadkach reakcja wydawców ogranicza się do opublikowania po pewnym czasie odpowiednich łatek poprawiających rozgrywkę –
JoWooD postanowił pójść nieco dalej i oficjalnie przeprosić fanów gry.
Przeprosiny poprzedzone są podziękowaniami za wsparcie ze strony graczy oraz zakupienie gry. Następnie przeczytać możemy, iż z wielu powodów wydanie gry spełniającej wszystkie pokładane w niej nadzieje, było niemożliwe. Powody te nie zostały wymienione, jednak stwierdzenie, iż zarówno gracze jak i
JoWooD pragnęli, aby gra ukazała się jeszcze w tym roku, może sugerować, iż deweloperzy mieli po prostu za mało czasu, aby dopieścić swój produkt. A przede wszystkim, odpowiednio go przetestować. Teraz, zarówno wydawca jak i twórcy gry,
Trine, płacą za swoje błędy.
JoWooD ustami swojego specjalisty od PR, Michaela Kairata, pragnie przeprosić wszystkich fanów za wypuszczenie na rynek niedopracowanego produktu jakim jest
Gothic 3: Forsaken Gods. Jednocześnie padło zapewnienie, że już za kilka dni pojawi się patch, który powinien poprawić jakość gry. Łatka będzie możliwa do pobrania z oficjalnej strony
JoWooD. Co więcej, firma za jakiś czas chce wypuścić kolejny patch, a właściwie zawartość dodatkową do gry, która zawierać będzie opinie, sugestie i życzenia graczy.
Obecnie trwają wczesne beta testy
Arcania: A Gothic Tale, czwartej gry z serii, tworzonej tym razem przez studio
Spellbound.
JoWooD już w tej fazie chce upewnić się, iż błędy powstałe przy produkcji
Forsaken Gods nie zostaną powtórzone.
Źródło:
Maciej "Elrond" Myrcha - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2008-11-29 15:06:10
|
|